Psihološki vpliv vrnitve na delo: vodnik za delodajalce

Psihološki vpliv vrnitve na delo: vodnik za delodajalce

Dve leti po začetku pandemije postaja vse bolj pereča druga zdravstvena skrb: duševno zdravje.

Za delodajalce je to naslednji velik izziv. V nedavni raziskavi med 12.000 zaposlenimi, menedžerji, vodstvenimi kadri in vodstvenimi delavci na ravni C v 11 državah, ki sta jo izvedla Oracle in Workplace Intelligence, je 78 % vprašanih izjavilo, da je pandemija negativno vplivala na njihovo duševno zdravje, medtem ko jih 76 % meni, da bi njihovo podjetje moralo biti narediti več za zaščito duševnega zdravja zaposlenih.

Obstajata dve glavni komponenti:

  1. Kratkoročno se morajo podjetja ukvarjati s takojšnjimi pomisleki v zvezi z vrnitvijo na delovno mesto in stresom dela od doma.
  2. Podjetja morajo nameniti več sredstev razvoju učinkovitih politik za dobro počutje podjetij, ki obravnavajo vplive dela na fizično in duševno zdravje na dolgoročno dobro počutje zaposlenih.

Danes bomo tukaj obravnavali prvo od teh dveh vprašanj.

Kako se spopasti s strahovi zaposlenih pred vrnitvijo na delo?

Ko se bo gospodarstvo začelo znova odpirati, bodo osebje, obiskovalci in stranke živčni zaradi vrnitve na delovno mesto. Po dveh letih dela od doma je lahko vrnitev v odprto pisarniško okolje izjemno stresno. Enostavne in znane smernice bodo pomirjujoče, saj bodo jasno pokazale, da je podjetje upoštevalo tveganja in jih ustrezno upravljalo.

Kakšni so strahovi?

Vožnja na delo

V raziskavi, ki je bila izvedena januarja in februarja 2021, je več kot 80 % ljudi izjavilo, da bi bili še vedno previdni glede prenatrpanih vlakov, dvigal, itd., tudi potem, ko bi bilo cepivo Covid široko dostopno. Medtem ko si mnoga podjetja prizadevajo zagotoviti, da so njihove pisarne zaščitene pred Covidom, da bi vrnila osebje, morda niso razmišljala o potovanju zaposlenega v pisarno in iz nje. Vodje bi se morali z zaposlenimi pogovoriti o njihovih pomislekih in se z njimi pogovoriti o možnostih. Možne rešitve so različne. To bi lahko pomenilo, da bi nekaj osebja še nekaj časa delalo od doma,  da bi pozneje začeli, da bi se izognili konicam, ali preprosto boljšo ponudbo za parkiranje koles.

Vrniti se v neposredno bližino drugih

Kratkoročno bo to za nekatere ljudi velika skrb. Medtem ko senca Covida še vedno visi nad nami, je vrnitev v zaposleno delovno okolje in biti obkrožena z velikim številom ljudi, morda zastrašujoča. Postavitev pisarne in jasna navodila sta ključna. To je ena najpreprostejših težav, ki jih je treba rešiti tako, da sprejmete korake za prilagoditev delovnega prostora in zagotovitev varnosti Covid (kot je ločevanje delovnih postaj, dodajanje zaslonov in neuporaba zaprtih prostorov za sestanke). Vodje bi se morali pogovoriti s svojo ekipo o morebitnih skrbeh in razložiti, kaj je podjetje storilo za zmanjšanje tveganj.

Produktivnost in koncentracija v »novem« okolju

Po dolgem obdobju dela od doma bo vrnitev v odprto pisarniško okolje velika sprememba. Zaposleni so se po potrebi prilagodili domačemu delu, vendar so mnogi zdaj našli dobro rutino in imajo koristi od pomanjkanja motenj na delovnem mestu. Ena največjih pritožb glede oblikovanja odprtih pisarn je bila vedno visoka raven hrupa in pomanjkanje zasebnosti, zato je zdaj pravi čas, da se lotite tega problema. Obstaja veliko učinkovitih načinov za izboljšanje zasebnosti in zmanjšanje hrupa v pisarni, od akustičnih stenskih plošč in namiznih zaslonov do tihih območij in sestankov. Podjetja bodo želela zagotoviti več prostorov, kamor se bodo zaposleni lahko udeležili virtualnih sestankov, ne da bi motili preostanek pisarne, kot tudi namenske prostore za čas "ne moti". Podjetja se morajo tudi zavedati, da se lahko raven produktivnosti kratkoročno zmanjša, ko se ljudje znova prilagajajo delu v pisarni.

Kaj lahko storijo podjetja?

Preglednost

Eden najpreprostejših načinov za zmanjšanje tesnobe ob vrnitvi na delo je zagotoviti jasen načrt, ki bo zagotovil, da bodo vsi vedeli, kaj lahko pričakujejo in kako bo proces izgledal. Podjetja bi morala svoje načrte deliti takoj, ko so dokončani, tako da imajo zaposleni čim več časa za pripravo. Prav tako je pomembno sporočiti vse ukrepe, ki so bili uvedeni za zaščito osebja, tako da bo jasno, da podjetje postavlja zaposlene na prvo mesto in ustrezno obvladuje tveganja.

Odprta komunikacija

Vodje podjetij morajo sodelovati z osebjem na vseh ravneh organizacije, prisluhniti njihovim pomislekom in vzpostaviti podporne sisteme. Sočutje, zaupanje in odprtost so ključna gonila uspeha, ko gre za podporo duševnemu zdravju. Če preprosto vprašate ljudi, kako so, lahko začnete pogovor o duševnem zdravju in ponudite priložnost za razpravo o morebitnih skrbeh. To je mogoče storiti na individualni ravni, tako da se menedžerji obrnejo na osebje, ali prek ankete na celotnem podjetju, ki pomaga višjemu vodstvu bolje razumeti področja, ki jih skrbi. Anketa bi omogočila anonimnost, kar lahko nekatere delavce spodbudi, da so bolj odprti glede svojega duševnega zdravja in strahov.

Viri

Možni dolgoročni učinki pandemije na duševno zdravje šele postajajo očitni. Mnogi ljudje se še vedno spopadajo s finančnimi težavami zaradi dopusta ali odpuščanja v družini, žalujejo zaradi smrti ljubljenih, so sami bolni ali se spopadajo z delom na daljavo, socialno izolacijo in težavami z duševnim zdravjem. Tudi tisti, ki so trenutno zaposleni, lahko trpijo zaradi tesnobe zaradi dolgoročne varnosti zaposlitve. Poleg zagotavljanja odprtih komunikacijskih kanalov, da lahko zaposleni razpravljajo o svojih pomislekih, bi lahko podjetja razmislila o ponudbi programa pomoči zaposlenim, ki bo zagotovil neodvisen in zaupen nasvet za vse skrbi, ki jih ima zaposleni glede svojega duševnega zdravja, financ, zaposlitve ali kakršne koli druge težave, ki bi jih lahko prizadele. Podjetja lahko delijo tudi informacije o tem, kje najti druge koristne vire, kot so spletna mesta, podkasti in knjige, na katere se lahko posamezniki obrnejo po pomoč.

Prilagodljivost in hibridno delovanje

Obdobje Covida nas je naučilo, da delo od doma ne zmanjšuje produktivnosti. V luči tega bi morala podjetja ponuditi večjo fleksibilnost osebju, pri čemer bi morali dati poudarek kakovosti dela in ne razpoložljivosti med določenimi urami. To bo osebju omogočilo, da ustvari ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem, ki mu ustreza, s čimer se zmanjša stres in izboljša zadovoljstvo pri delu.

Bistveno je, da podjetja nudijo tudi ustrezno podporo za delo na daljavo ali hibridno delo. To ne pomeni le prave opreme in proračuna za postavitev domače pisarne (čeprav je oboje pomembno), ampak jasne smernice o tem, kaj se pričakuje od zaposlenih, učinkovite tehnološke rešitve in odločitve, ki jih vodijo zaposleni glede načrtovanja delovnega mesta in ravnovesja med pisarno in domom. .

Celovit pristop

Minili so časi, ko so podjetja morala izkazovati skrb za zaposlene le od trenutka, ko so prispeli na delo, do odhoda ob koncu dneva. Pandemija je vse bolj zabrisala meje med delom in domom, eden od stranskih učinkov pa je, da morajo podjetja ponovno preučiti način, kako gledajo na svoj odnos do osebja. Podjetja bi morala zavzeti širok pogled na to, kar je opredeljeno kot podpora za duševno zdravje, tako da programi za dobro počutje zaposlenih obravnavajo vse dejavnike stresa v življenju zaposlenega, pa naj gre za žongliranje družinskih obveznosti, finančnih skrbi, skrbi glede službenih potovanj ali karkoli drugega.

To so nekatera najbolj nujna vprašanja, ki bi jih morali delodajalci obravnavati, ko se osebje vrne na delovno mesto.