Brez DDV
Brezplačna dostava nad 30 € brez DDV
14 dnevni rok za vračilo
7-letna garancija
Situacijsko vodenje

Situacijsko vodenje

V organizacijski teoriji je situacijsko vodenje model, katerega cilj je, da vodje prilagodijo svoj pristop in metode dela trenutnim razmeram vsakega člana ekipe. V šestdesetih letih prejšnjega stoletja sta Paul Hersey in Ken Blanchard ustvarila model vodenja, ki se je od takrat razvijal. Model temelji na ideji, da je ustrezno vedenje vodje odvisno od stopnje motivacije, kompetenc, izkušenj in zanimanja zaposlenega za prevzemanje odgovornosti.

Z uporabo spodnjega modela lahko vodja spremlja razvoj vsakega člana ekipe in prilagaja svoje vodenje spreminjajočim se razmeram.
 

  • U1 – Nizka kompetentnost in visoka angažiranost. Ta oseba je navdušena nad svojim delom, vendar ima malo ali nič izkušenj.
  • U2 – Nizka ali nekaj kompetentnosti in nizka angažiranost. Razočaran in pasiven zaposleni, ki mu primanjkuje motivacije.
  • U3 – Zmerna do visoka kompetentnost in spremenljiva angažiranost. Dober pri svojem delu, vendar negotov glede svojih sposobnosti.
  • U4 – Visoka kompetentnost in visoka angažiranost. Neodvisen in k rezultatom usmerjen zaposleni, ki je samostojen.
Model situacijskih stilov vodenja prikazuje, koliko navodil in podpore je treba zagotoviti v vsaki situaciji.
   
  • S1 – Direktivni slog vodenja. Zelo poučno in minimalno podporno vedenje. Vodja pojasni, kako je treba naloge izvajati.
  • S2 – Trenerski slog vodenja. Zelo poučno in zelo podporno vedenje. Vodja pojasni, zakaj in motivira zaposlenega.
  • S3 – Podporni slog vodenja. Minimalno poučno in zelo podporno vedenje. Vodja in zaposleni sprejemata skupne odločitve. Vodja navdihuje in motivira.
  • S4 – Delegirajoči slog vodenja. Minimalno poučno in minimalno podporno vedenje. Zaposleni ima visoko stopnjo avtonomije in zagotavlja potrebne vire.

Prednosti in slabosti

Kot pri vseh teorijah vodenja obstajajo tudi o situacijskem vodenju tako pozitivna kot negativna mnenja. Ni primerno za vse vodje ali delovna mesta.

Slabosti

  • Ta model postavlja visoke zahteve vodji, ki mora biti zelo prilagodljiv in sposoben natančno interpretirati situacijo vsakega zaposlenega.
  • Model se osredotoča le na posameznike, ko je v resnici morda potrebna sposobnost vodenja skupine in ne posameznih zaposlenih.
  • Nekateri celo trdijo, da je teorija zastarela in ne deluje v sodobni organizaciji.

Prednosti

  • Mnogi menijo, da je miselnost prilagajanja vodenja glede na situacijo zaposlenega dobro izhodišče za vodjo.
  • Model kaže, kako naj bi se vodja obnašal v običajnih situacijah.
  • Ko situacija to zahteva, je jasno, da vodja prevzame nadzorno vlogo, hkrati pa posameznim zaposlenim daje avtonomijo, ko stvari delujejo dobro.