Brez DDV
Brezplačna dostava nad 30 € brez DDV
14 dnevni rok za vračilo
7-letna garancija
Umetnost dajanja in sprejemanja konstruktivne kritike

Umetnost dajanja in sprejemanja konstruktivne kritike

Kritika je občutljiva tema, še posebej na delovnem mestu. Malo ljudi uživa v kritiki, vendar so povratne informacije priložnost za rast. Ne glede na to, ali ste vodja ali zaposleni, je pomembno vedeti, kako dajati in prejemati kritiko. Če se izvaja pravilno, lahko izboljša sodelovanje in razumevanje delovnih situacij drug drugega. Konstruktivna kritika je dragoceno orodje za doseganje pozitivnih sprememb tako osebno kot organizacijsko.
 

Zakaj kritizirati?

Ko je kritika podana konstruktivno, ponuja priložnost za izboljšanje našega dela. Pogosto nadaljujemo po svojih običajnih poteh, zato je dragoceno dobiti povratne informacije od kolega ali vodje, ki lahko vidi stvari, ki jih morda spregledamo pri naših vsakodnevnih opravilih.

Podobno lahko konstruktivna kritika kolegu izboljša vaše sodelovanje. Preprosta prilagoditev lahko izboljša potek dela, kar koristi vsem. Ne bojte se opozoriti na področja, kjer so potrebne izboljšave, vendar to storite spoštljivo in objektivno.
2 osebi v skladišču
dve osebi gledata prenosnik v pisarni

Kako sprejeti kritiko

Kako se odzovete na kritiko? Se jezite ali razburite, ali znate poslušati, kaj se govori? Poskusite, da kritike ne jemljete osebno in se osredotočite na dejstva. Če so povratne informacije nejasne, postavljajte vprašanja. Ko razumete kritiko, jo analizirajte. Če potrebujete čas za razmislek, lahko prosite za kasnejši odgovor, kar je lahko dobra strategija, če se pogovor zaostri. Bodite iskreni do sebe – ali je kritika upravičena ali nepoštena? Osebni napadi niso nikoli sprejemljivi.

Normalizacija povratnih informacij na delovnem mestu

Zmanjšajte stigmo kritike tako, da povratne informacije postanejo rutinski del delovnega tedna. Spodbujajte drug drugega, ko je nekaj dobro opravljeno in prijazno takoj opozorite na napake. Začnite z vprašanjem, zakaj je bila naloga odložena ali opravljena na določen način – pogosto gre za neznane okoliščine. Odprta in neposredna komunikacija lahko prepreči številne nesporazume. Vzemite si čas za pogovor o tem, kako želite, da stvari delujejo.

Preden podate povratne informacije, premislite, ali je najbolje, da se o tem pogovorite zasebno na načrtovanem sestanku ali neformalno. Vedno izkažite spoštovanje in ne pozabite, da je vaš kolega morda bolj občutljiv, tudi če vas kritika ne moti. Obzirnost prispeva k pozitivnemu delovnemu okolju.
dve osebi v pisarni
dve ženski se pogovarjata v pisarni

Za resne težave

Če kritika vključuje resne zadeve, kot so nadlegovanje ali kršitve varnosti, o tem obvestite svojega vodjo. Kot vodja morate v primeru suma kaznivega dejanja vključiti kadrovsko službo ali pravnega svetovalca, ki vam lahko pomaga pri eskalaciji zadeve.