Ergonomsko delovno mesto - tik pred vami!

Včasih v pisarni sedimo s pokrčenimi hrbti in napetimi rameni. Rezultat je močna bolečina v teh mišicah. Odličen pisarniški stol in pisalna miza na pravi višini zagotavljata dobro osnovo za boljši in bolj ergonomski delovni položaj. Poleg tega so na voljo različni namizni dodatki za razbremenitev vratu, ramen, podlakti in nog.

Stol z naslonjali za roke in kolesi

Ko delate v pisarni, je pomembno, da sedite na pravem pisarniškem stolu. Zato izberite udoben stol s številnimi nastavljivimi dimenzijami. Če je stol opremljen s kolesi in nasloni za roke, jih je treba uporabiti. Nasloni za roke z možnostjo prilagajanja višine in širine so dobri. Naslonjala za roke naj bodo po možnosti tesno ob telesu, da vam ni treba iztegovati rok, da bi jih naslonili. Tik pod komolcem je dobra višina, zaradi ramen. Stol s kolesi olajša doseganje stvari na mizi, saj se vam ni treba preveč iztegniti. Ne pozabite, da morajo biti kolesa primerna za talno oblogo - trda kolesca za mehka tla in mehka kolesca za trda tla.

 

Pisalna miza z nastavljivo višino

Pazite, da svojega telesa ne obremenjujete na škodljive načine, ki povzročajo bolečino. To lahko storite tako, da pravilno sedite na stolu in izmenjujete sedeči in stoječi položaj. Dobro je spreminjati obremenitev različnih mišičnih skupin tekom delavnika, vendar je prav tako pomembno, da si vzamete čas za počitek in okrevanje. Velja tako za možgane kot za mišice. Po višini nastavljiva pisalna miza je idealna za spreminjanje vašega delovnega prostora, tako stoječega kot sedečega.

Roka za monitor

Računalniški zasloni naj bodo postavljeni v dolžini iztegnjenih rok z zgornjim robom v višini oči. Na ta način so oči obrnjene rahlo navzdol in se ne izsušijo tako hitro. Ko je zaslon postavljen previsoko, običajno premaknemo glavo in dvignemo brado, da pogledamo navzdol, kar ima za posledico slab položaj sedenja in bolečine v vratu in ramenih. Za dobro ergonomijo uporabite roko za monitor, ki jo je mogoče nastaviti navpično in premikati naprej, nazaj, vstran in pod kotom. To tudi olajša prilagajanje zaslona za različne uporabnike.

Držalo za dokumente

Nič nenavadnega ni, da se med delom za računalnikom prebere kar nekaj prispevkov. Namestitev držala za dokumente med tipkovnico in zaslonom računalnika vam omogoča učinkovitejše branje papirjev, ne da bi morali upogibati vrat. Nato lahko usmerite pogled naprej in nazaj med papir in zaslon, ne da bi obremenjevali vratne mišice.

Opora za podlaket

Podlakti in zapestja naj bodo na mizi ali počivajo na njej, da se mišice sprostijo. Za dosego tega ergonomskega položaja pri delu za mizo uporabite oporo za podlaket. Prilegajo se tako ravnim kot debelejšim tipkovnicam in učinkovito preprečujejo nagibanje zapestja navzgor. Ker pomagajo razbremeniti mišice na rokah, se boste počutili bolj sproščene in se boste izognili zleknjenosti na utrujenih ramenih.


Opiralo za noge

Ko sedite za mizo, bi morali imeti možnost, da noge počivajo, da razbremenite pritisk na stegna. To včasih ni mogoče zaradi stola ali pisalne mize, vendar obstaja enostavna rešitev - uporaba opirala za noge. Za najboljšo možno podporo naj bo opora za noge nastavljiva po višini in mora slediti kotu stopala. Lahko vam pomaga najti boljši in bolj ergonomski položaj sedenja ter preprečiti stiskanje mišic in živcev na zadnji strani kolen. Je tudi zelo udobno!