Ustvarjanje ergonomskega delovnega prostora doma

Delo od doma je za mnoge od nas postalo način življenja in raziskave so pokazale, da z veseljem to počnemo še naprej, morda en ali dva dni na teden. Ima pa tako svoje slabosti kot tudi prednosti. Mnogi ljudje ugotovijo, da se med delovnim dnevom manj gibljejo in da ergonomija njihove domače pisarne ni tako dobra, kot so je običajno vajeni v službi. Na srečo obstaja nekaj preprostih načinov za izboljšanje domače pisarne!

Preberite več!

Raznolikost je ključna

Ko delate doma, zlahka pozabite iztegniti noge in se gibati. Morda boste dolgo sedeli pri miru. Pomembno pa je, da zaradi svojega fizičnega zdravja spremenite svoj delovni položaj. V pisarni se boste samoumevno gibali, ko greste do tiskalnika, kavnega aparata ali sestanka. Morda imate celo mizo, nastavljivo po višini. Toda doma ne morete storiti ničesar od tega.

Najboljši način, da poskrbite, da boste doma vstali, ne da bi morali delati na likalni deski, je, da kupite po višini nastavljivo mizo ustrezne velikosti. Tako dobite ustrezno delovno površino s prostorom za vso pisarniško opremo. Nastavite ga lahko tudi na pravo višino za sedenje ali stanje, kar vam omogoča redno spreminjanje položaja. Če nimate prostora za celotno mizo, obstajajo bolj vsestranske alternative, na primer stojalo za prenosni računalnik ali namizni pretvornik, ki ga lahko premikate in postavite na različna mesta v vašem domu.

Prepričajte se, da so vaši delovni pogoji pravi

Sedite za kuhinjsko mizo za delo od doma? Niste edini. Vendar obstajajo dobri razlogi za vlaganje v pohištvo, ki je namenjeno pisarniškemu delu. Vaš kuhinjski stol, na primer, ni namenjen za uporabo med osemurnim delovnikom. Namesto tega ga zamenjajte z ergonomskim pisarniškim stolom, ki sledi gibom vašega telesa in vam pomaga pravilno sedeti. Pisarniški stol je eden najpomembnejših kosov pohištva, ki ga lahko dobite za delo doma in ni nujno, da je videti dolgočasno. Investirajte v eleganten stol, ki se ujema z zasnovo vašega doma ter je tudi nastavljiv in ergonomski!

Prav tako morate kupiti ustrezno pisalno mizo, da boste lahko ob koncu delovnega dne pustili vse svoje papirje in materiale. Če vam doma primanjkuje prostora, je na voljo veliko manjših miz, ki se bodo odlično prilegale pod stopnice ali v kotu sobe. Ne pozabite, da lahko dodate dodatke, ki ne le izgledajo dobro, ampak so tudi funkcionalni. Odločite se lahko. na primer, za opiralo za noge ali udobno podlogo, na kateri boste stali. Stoječa podloga je dobra za lajšanje obremenitve mišic nog, bokov in hrbta, ko delate stoje.

Poiščite pravi kot

Če imate težave z vratom, je zaslon vašega računalnika morda pod napačnim kotom. Vaš zaslon naj bo v višini oči, tako da sedite z vzravnanim vratom. Če delate na prenosniku in nimate prostora za ločen zaslon, ga lahko poskusite postaviti na kup knjig ali kupite stojalo za prenosni računalnik, da ga dvignete. V tem primeru priporočamo uporabo brezžične miške in tipkovnice, tako da lahko podlakti še vedno počivajo na mizi pod kotom 90°. To bo razbremenilo vaša ramena. Ne pozabite delati z dlanmi in rokami blizu telesa, da preprečite tako imenovano miškino roko.

Utrujene oči so znak slabe osvetlitve

Ustrezna osvetlitev delovnega mesta je pomembna, ne glede na to, ali ste v pisarni ali delate od doma. Če vas pogosto boli glava ali imate utrujene oči, je lahko osvetlitev tam, kjer sedite, prešibka ali presvetla. Poiščite dobro mesto blizu okna in postavite zaslon tako, da se svetloba ne odbija od njega. V delovni prostor lahko dodate tudi namizno svetilko, da si zagotovite več nadzora nad nivojem osvetlitve, zlasti v temnih zimskih mesecih.

Napolnite si baterije z odmorom

Če svojega delovnega mesta ne morete opremiti tako ergonomsko, kot bi moralo biti, je še pomembneje, da si vzamete odmor in se gibljete. Lahko se, na primer, odpravite na kratek sprehod ali se raztegnete. Pomembno je, da se gibljete, da lahko vaše telo napolni baterije in zmanjša tveganje za bolečino in togost. Dobro je, da si po vsakem on-line srečanju vzamete kratek odmor, da si lahko spočijete oči in iztegnete noge. Prav tako lahko izkoristite priložnost za tako imenovane nasprotne gibe, pri katerih iztegnete roke nazaj in navzgor, če ste sedeli za računalnikom nagnjeni naprej.

Ne pozabite se pogovoriti s svojimi sodelavci in vodjo o tem, kaj vse lahko storite, da bodo vaše domače pisarne bolj ergonomične!