Brez DDV
Brezplačna dostava nad 30 € brez DDV
14 dnevni rok za vračilo
7-letna garancija
Ergonomija - kaj je to

Kaj je ergonomija?

Ergonomija je vse pogostejši koncept na delovnem mestu; ki vpliva na naše vsakdanje življenje. Ergonomsko delovno mesto lahko pomaga preprečiti slabo fizično zdravje, poveča dobro počutje zaposlenih in spodbudi produktivnost. Z uporabo pravega pohištva in opreme skupaj z razumevanjem dobrih delovnih položajev lahko pomaga preprečiti telesne bolečine. Ključ do dobre ergonomije je upoštevanje fizičnih, duševnih in socialnih dejavnikov ter individualne situacije vsakega posameznika. Ampak, kaj ergonomija sploh pomeni?

Ergonomija pomeni celovit pristop

Koncept ergonomije je bil dolgo omejen na opis odnosa med ljudmi in izdelki. To je še vedno pomemben vidik in veliko je funkcionalnih in ergonomskih izdelkov, ki polepšajo vsakdanje življenje, kot so stoli za aktivno sedenje. Toda ergonomija vključuje veliko več kot to. Gre za celostni pogled na delovno mesto: načrtovanje in prilagajanje tako fizičnega okolja kot samega dela osebju. Enako velja za tiste, ki pogosto delajo od doma.

Ali želite sedeti in telovaditi hkrati?
Ženska, ki stoji na podlogi proti utrujenosti za pisalno mizo, ki je nastavljiva po višini
Dvižna pisalna miza MODULUS
412,00 €
ženska, ki sedi na ergonomskem uravnoteženem stolu in dela za svojo mizo
Balansirni stol ACTON
162,00 €

Upoštevajte individualne razlike

Ergonomsko delovno mesto je prilagojeno ljudem, ki tam delajo in ne obratno. Uspevamo, ko naše delovne razmere ustrezajo našim fizičnim in psihološkim potrebam. Bistveno je upoštevati individualne razlike v fizični moči in velikosti ali, na primer, sposobnosti ravnanja z informacijami. Na podlagi teh razlik lahko nato načrtujete in organizirate naloge, orodja in celotno delovno mesto na bolj ergonomski način.

Diagram, ki prikazuje, kako pravilno sedeti za mizo

Kognitivna ergonomija

Kognitivna ergonomija, znana tudi kot informacijska ergonomija, se ukvarja z interakcijo med človekom in tehnologijo. Tehnologija, ki se uporablja na delovnem mestu, mora biti prilagojena človeškim zmožnostim, da vidijo, slišijo, razumejo, si zapomnijo in sprejemajo odločitve. Računalniški sistem, ki ne ustreza možganskemu načinu obdelave informacij, otežuje delo in predstavlja izziv. Delovno mesto ni treba prilagoditi le telesu, temveč tudi možganom.

Dvižna miza v garaži

Varno dvigovanje

Varno dvigovanje obravnava, kako dvigovanje bremen pri delu vpliva na telo. Gibanje in dvigovanje je dobro za človeško telo, težave pa nastanejo, če dvigovanje izvajamo nepravilno ali če je breme pretežko glede na mišično moč. Da bi se izognili poškodbam zaradi obremenitev zaradi dvigovanja, je pomembno zagotoviti zadostno usposabljanje o tehnikah dviganja in dopolniti opremo za dviganje, kot so dvižne mize in mini viličarji.

Ponavljajoči se gibi, preveč sedenja in nepravilni delovni položaji lahko povzročijo tudi poškodbe zaradi obremenitve, kar je znano kot "statična obremenitev". Morda boste morali prilagoditi delovno mesto, da bo ustrezalo delovnim nalogam in tistim, ki jih opravljajo. Nastavljivi pisarniški stoli, dvižne pisalne mize z ergonomskimi dodatki in podloge proti utrujenosti lahko znatno izboljšajo zdravje in dobro počutje zaposlenih.

Ročno intenzivno delo

Izraz intenzivno delo z rokami pomeni naloge, ki se izvajajo z vztrajnimi hitrimi gibi zapestja v kombinaciji s silo. Če se takšni ponavljajoči se gibi pojavljajo med večjim delom delovnega dne, lahko povzročijo poškodbe, povezane z obremenitvijo v dlani, roki in vse do vratu in ramen. Primeri delovnih mest, ki lahko vključujejo ročno intenzivno delo, so kuhinjski poklici, čiščenje, sortiranje pošte, montaža in negovalna dela.

Pisalna miza s svetlo sivim zaslonom, ki absorbira zvok

Zvočna ergonomija


Za hrup se šteje vsak zvok, ki ni zaželen in moti delovno okolje. To lahko vključuje vse od glasnih zvokov delovnih strojev do hrupa v ozadju pisarniškega prezračevalnega sistema. Ni nujno, da hrup doseže visoko raven zvoka, da bi bil škodljiv, vendar obstaja tveganje za poškodbe sluha pri približno 85 dB.

Hrup in slaba zvočna akustika lahko povzročita tudi težave, povezane s stresom. V poklicih, kjer morajo delavci veliko govoriti (na primer v klicnem centru), lahko slabo zvočno okolje povzroči težave z glasom, saj morajo po nepotrebnem povzdigniti glas, da jih slišijo. Akustične plošče, zasloni za pisalne mize in zasloni, ki absorbirajo zvok, absorbirajo moteč hrup in prispevajo k boljšemu delovnemu okolju. Dobra ergonomija je pomemben dejavnik, ki ga je treba upoštevati pri načrtovanju zdravega delovnega mesta. Preberite, kako zmanjšati hrup pri delu!
Namizna svetilka poleg prenosnika

Svetlobna ergonomija


Če osvetlitev med delovnim časom ni optimalna, obstaja tveganje za glavobole in obremenitev oči. Poleg tega lahko povzroči neudobne delovne položaje in napetost v mišicah, ko nekdo ne vidi pravilno svojega dela ali je izpostavljen bleščanju z zaslona. Preglejte razsvetljavo delovnega mesta, da se bodo vsi počutili in delali bolje.
Ženska sedi na pilates žogi za mizo in klepeta s kolegom

Dobra ergonomija se obrestuje

Zamenjava fiksnih miz v vaši pisarni z nastavljivimi po višini ali nadgradnja skladiščne opreme z bolj ergonomskimi alternativami se morda zdi velik korak. Raziskave pa kažejo, da dobra ergonomija dejansko izboljša dobičkonosnost podjetij. Študija, ki jo je izvedla ISSA, je na primer pokazala, da se vsak dolar, porabljen za izboljšanje delovnega okolja, povrne vsaj dvakrat toliko. Pozitivni učinki so deloma posledica zmanjšanja bolniških odsotnosti, deloma pa povečanega počutja in zadovoljstva pri delu, kar ima za posledico večjo produktivnost, učinkovitost in kakovost. Torej, ko bo čas za načrtovanje prihodnosti, ne pozabite razmišljati ergonomsko!

Kateri tip mize je pravi za vas

Povzetek

Ta članek razlaga koncept ergonomije. Poleg razumevanja pravilnih delovnih položajev in podpore ergonomskih pripomočkov gre pri ergonomiji pri delu za načrtovanje in prilagajanje delovnega okolja in delovnih metod glede na potrebe posameznika. Dobra ergonomija zahteva celovit pristop, ki vključuje varne tehnike dviganja, dobro ergonomijo, ergonomijo svetlobe, kognitivno ergonomijo, tveganja ponavljajočih se obremenitev, pomen rednega in raznolikega gibanja itd.

Pogosta vprašanja kupcev

Ergonomija je preučevanje človeškega telesa v povezavi z okoljem, kot je delovno mesto in prilagajanje delovnega okolja za zmanjšanje tveganja obremenitev in poškodb telesa.
Pisarniški prostor je možno prilagoditi uporabniku z nastavljivim pisarniškim stolom in po višini nastavljivo mizo. Naj bo tudi dovolj prostora za noge in zadostna oddaljenost od računalniškega zaslona.
Sedeti morate tako, da bo vaš hrbet popolnoma podprt s pisarniškim stolom, stopala naj bodo na tleh, komolci pod kotom 90° na namizju in vrh zaslona v liniji z vašimi očmi. Najbolj idealno je, da pogosto menjate položaj sedenja in izmenjujete sedenje in stanje.
Pri sedečem delu je bistveno, da v delovnik vključimo gibanje v obliki mikropavz, odmorov za vadbo in sprehodov za kosilo.
Pogosti vzroki za poškodbe zaradi obremenitve v pisarniškem okolju so ponavljajoči se monotoni gibi pred računalnikom ali nezdrav delovni položaj.
Beseda ergonomija izhaja iz grške besede ergon, kar pomeni delo, in nomos, kar pomeni zakon ali pravilo.
Nenaravni delovni položaji lahko v najslabšem primeru povzročijo poškodbe zaradi obremenitve in kronične mišično-skeletne težave.